Вівторок, 20.02.2018, 23:48
Вітаю Вас Гість | RSS

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
м. Слов'янськ

Наше опитування
Ваш рівень володіння комп'ютером
Всього відповідей: 227
Корисні посилання
НОВИНИ НОВИНИ Законодавство України ПЕДПРЕСА Методичний портал
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Початкова освіта

Навчально-виховний процес в 1 класах міста


















































       Щоб навчальна діяльність приносила радість, слід організувати її таким чином, щоб дитина стала активним учасником процесу засвоєння знань. Це забезпечить і пізнавальний інтерес, і задоволення від процесу та результату навчання, і моральний, психологічний комфорт, і відчуття особистісного успіху. На досягнення цієї мети спрямована робота з модернізації змісту початкової освіти, яку розпочало Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011р. № 462 було затверджено новий Державний стандарт початкової загальної освіти.    

       У 2012/2013 навчальному році в місті відкрито 48 перших класів: 30 україномовних і 18 з російською мовою навчання .     

     Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме її подальший розвиток, успішне навчання і виховання. Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, зокрема 1-х класів, у загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними і нормами влаштування (ДСанПІН 5.52.008-01).      

        Для учнів 1-го класу особлива увага має приділятися:

- організації гарячого харчування;

- облаштуванню кімнат для сну;

- облаштуванню приміщень для організації ігор;

- обладнанню відокремлених туалетів;

- обладнанню відокремлених гардеробів (Лист МОН України від 10.12.2004р. № 1/9-633).      

       Окремими гардеробами облаштовані всі перші класи міста і на 100% забезпечені гарячим харчуванням. Більшість керівників шкіл міста розуміють необхідність спальних кімнат для відпочинку шестирічок. І це значно піднімає рейтинг школи в очах батьків. Не облаштовані спальні в ЗОШ№ 6, 7, 11, 16, 18, 21, Мик.ЗОШ№ 2.       

        Найсуттєвішою проблемою в цей час стає створення ігрової кімнати для шестирічок першокласників. Брак приміщень та обладнань, небажання педагогів усвідомити значення гри в розвитку дитини шести років, інертність адміністрації навчальних закладів призводить до того, що діти ще дошкільного віку, перебуваючи у стінах школи, не мають можливості повністю задовольнити потребу в грі. ЗОШ№ 8, 13, 15, 16, 17, 20, враховуючи потреби та вікові особливості дітей шестирічного віку, створили в приміщенні школи ігрову кімнату. Викликає занепокоєння розташування класних кімнат першокласників у ЗОШ№ 17 (другий поверх) і у ЗОШ№ 4 (одна класна кімната не відповідає жодним  санітарним нормам), ЗОШ№ 10 (один клас на 3 поверсі).        

     Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статистичного напруження першокласників забезпечується при складанні розкладу уроків. У місті створено систему оптимального співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних можливостей першокласників.        

       Навчальні предмети, що вимагають значного розумового напруження (грамота, математика), стоять у розкладі першими трьома уроками. Після уроків навчання грамоти у кожному класі проводиться динамічна пауза на свіжому повітрі. Рекомендації щодо занять з навчального предмета «Фізична культура», які варто проводити лише на заключних уроках, виконані в усіх школах міста. Але у ЗОШ№ 4, 13, 18, 21 в деяких класах є відхилення від цих рекомендацій. У перших класах четвер спланований як розвантажувальний день.         

      З метою уникнення перевантаження впродовж вересня-жовтня (8 тижнів) учителі перших класів спланували використання нестандартних форм організації навчального процесу: уроки – екскурсії, уроки-імпровізації, уроки-ігри, уроки – театралізації. Багато вчителів використовують рекомендації щодо проведення щотижня одного уроку математики на свіжому повітрі.         

      Учителі загалом дотримуються вимог щодо проведення 2 фізхвилинок на кожному уроці. Навчальні досягнення учнів 1-х класів підлягають словесному оцінюванню. Але вчителі ЗОШ№ 4, 5, 11, Мик.ЗОШ№ 1 використовували різноманітні позначки для оцінювання досягнень дітей. Цей недолік у місті усунений.          

       Тривалість уроків у 1 класі 35 хвилин. Деякі вчителі (Логвінова О.М. – ЗОШ№1, Мірошниченко Н.В. – ЗОШ№ 16, Калмикова О.А. – ЗОШ№ 4, Погорєлова Т.М. – Мик.ЗОШ№ 1) не дотримуються цих вимог.

    Учителі - Рудакова М.П. – ЗОШ№5, Смаль Л.П., Гамаюн С.А. – ЗОШ№9, Коротун І.В. – ЗОШ№10, Соколова Я.В., Телятникова Л.Г. – ЗОШ№12, Чайченко Л.В. – ЗОШ№15, Котенко О.М. – ЗОШ№19 – використовують прийоми та методи роботи з дітьми, що забезпечують різноманітну практичну діяльність кожного учня. Домінуючими під час навчання в класах цих учителів є ігрові форми діяльності.            

     У будь-якому випадку не слід протиставляти дітей одне одному. Недоцільним є те, що у букварний період деякі учителі пропонують дітям, які вже вміють читати, вголос знайомити клас з новими текстами Букваря. Але мета цих текстів – допомога вчителю для організації аудіювання і вміння слідкувати за текстом.             

    У місті склалась певна група вчителів, яким необхідна допомога адміністрації шкіл і методичної служби. Це Калмикова І.О. – ЗОШ№ 4, Белущенко В.С. – ЗОШ№ 5, Тараненко В.Є. – ЗОШ№ 6, Савіна С.М. – ЗОШ№ 10, Кудій І.М. – ЗОШ№ 11, Ендеберя Н.О. – Мик.ЗОШ№ 3.             

      Кращі умови для організації навчально-виховного процесу шестирічок у ЗОШ№ 13, ЗОШ№ 8, ЗОШ№ 20.

Категорія: Початкова освіта | Додав: Заведующий (27.01.2013)
Переглядів: 1033 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Форма входу

НМЦ ©2010-2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz