11:41
ДО 100-РІЧЧЯ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО

Про відзначення у 2018 році 100-річчя від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського

(Лист  МОН України від   09.02.2018  року   № 1/9-88 «Про відзначення у 2018 році 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського». )

ЗНАХОДИМО ЦІННІ ДОРОГОВКАЗИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО ДЛЯ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Людина, народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний. (В. Сухомлинський)

Цьогоріч педагогічна спільнота готується до відзначення 100-річчя від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського. Український педагог, гуманіст, мислитель, дитячий письменник, член-кореспондент Академії педагогічних наук РРФСР, АПН СРСР, заслужений учитель УРСР (1958), Герой Соціалістичної Праці (1968), фахівець у галузі теорії й методики виховання дітей у школі й родині, педагогічної майстерності, управління навчально-виховним процесом у школі, директор Павлиської середньої школи (23 роки), послідовник відомих педагогів минулого, автор монографій, брошур, статей, оповідань і казок для дітей; лауреат Державної премії УРСР (1974, посмертно). Твори педагога перекладено 59 мовами світу. Деякі твори В.О. Сухомлинського: «Серце віддаю дітям», «Сто порад учителеві», «Народження громадянина», «Батьківська педагогіка», «Як виховати справжню людину», «Методика виховання колективу», «Письма к сыну», «О воспитании». Спадщина В. Сухомлинського становить собою явище духовної культури, яке з плином часу привертає досебе все більше уваги, бо наділене феноменом невичерпності. У книзі «Серце віддаю дітям» Василь Олександрович зробив привселюдне зізнання і підтвердження, своїми трудами та щоденними діяннями ВЕЛИКОГО ВЧИТЕЛЯ, він писав: «Що було найголовнішим у моєму житті? Не роздумуючи, відповідаю: Любов до дітей».

http://kafedraooiuv.org.ua/_nw/6/s31127307.jpg

В.О. Сухомлинський подарував нам цілісну педагогічну систему виразної гуманістичної направленості. Від нас залежить, як ми зуміємо скористатися нею. Ми повинні дорости до неї і серцем, і розумом.

ГОЛОВНИМИ ПОСТУЛАТАМИ ЙОГО ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ є:

  • Виховання дитини повинно бути спрямоване на окультурення її потреб.
  • Ідеал культурних бажань людини, які необхідно виховувати, – потреби у праці, у творінні добра, у красі.
  • Щоб виховати дитину, необхідно створити у неї чутливість до виховання (потребу бути хорошою), створити для неї «радість буття», сформувати почуття власної гідності.
  • Умовою успішного виховання, з якої воно повинно починатися, є створення атмосфери успіху, що є відправною його основою. Абсолютна перевага позитивних стимулів і реакцій на поведінку дитини над негативними.

Духовний наставник учнів та батьків, учений, ідеї якого випереджали свій час, реалізував на практиці особистісно зорієнтований підхід, а саме:

  • сформував ідеал учителя-наставника в працях «Сто порад учителеві», «Етюди про комуністичне виховання», «Народний учитель»;
  • обґрунтував культи Батьківщини, родини (з владою батька та культом матері), рідного слова, праці, краси, природи, народних традицій виховання;
  • навчально-виховну діяльність школи зорієнтував на особистість учня, на активне застосування системи народної педагогіки;
  • засобами природи, фольклору, живого слова прилаштував методику викладання до можливостей дітей;
  • уміло вів школярів за собою, не перекладаючи на їхні плечі найважчу роботу;
  • давав дітям можливість вибору, дбаючи про їхню свободу, волевиявлення, мотиви, нахили, здібності, удосконалюючи їхній рівень розвитку.

Любов до дитини, утвердження добра, виховання красою – це три константи, ТРИ КИТИ ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ В.О.Сухомлинського. Усі вони взаємозалежні й взаємодоповнюючі і знаходяться в органічній єдності. Константи Сухомлинського не втрачають свого значення, не розмиваються з плином часу, навпаки, набувають все більшої актуальності.

http://kafedraooiuv.org.ua/_nw/6/s35087438.jpg

Педагогіку майбутнього можна будувати лише на засадах такої філософії, що визначає абсолютні вартості, такі як Добро, Краса, Істина, Свобода. (Г. Ващенко)

Узагальнюючи ПРИНЦИПИ ГУМАНІЗМУ, які висвітлені в педагогічній спадщині Сухомлинського, можна сформулювати низку вимог до ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА:

  • Повага до особистості дитини;
  • Систематичне піклування про всебічний, гармонійний розвиток дитини;
  • Віра в дитину;
  • Бережливе відношення до духовного світу вихованця;
  • Педагогічна емпатія до дитини, розуміння її почуттів;
  • Розвиток у дитини почуття власної гідності, розуміння її неповторності;
  • Уміння бути другом, наставником та мудрим порадником.

ДЛЯ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА складають досить велику ЦІННІСТЬ методичні поради Василя Сухомлинського щодо шляхів виховання гуманістичної культури дітей, напрямів практичної естетичної роботи з учнями, формування духовного світу особистості. Педагогічний талант Сухомлинського – у рідкісній здатності відчувати й розуміти світ дитини. Великий педагог писав: «Вчительська професія – це ЛЮДИНОЗНАВСТВО, постійне, те, що ніколи не припиняється, проникнення у складний духовний світ людини. Чудова риса – постійно відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – одна з того коріння, яке живить покликання до педагогічної праці».

Кожне покоління по-новому сприймає В. О. Сухомлинського, знаходить ЦІННІ ДОРОГОВКАЗИ ДЛЯ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ. Гуманістична педагогіка Сухомлинського вкрай необхідна сучасній українській спільноті, яка переживає різні трансформації.

З додатковими матеріалами можна ознайомитись "тут"

 

Категорія: Представницькі заходи, конкурси та свята | Переглядів: 15 | Додав: Заведующий | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]